Žal. Nismo našli ničesar.

  • TRAJNOSTNA STRATEGIJA - LETALIŠČE UPORABLJA VOZILO eCANTER V LOGISTIKI ODSTRANJEVANJA ODPADKOV

Že leto in pol se podjetje Flughafen Berlin Brandenburg GmbH v okviru svoje trajnostne strategije za obravnavo svoje notranje logistike odpadkov in odstranjevanja zanaša na elektromobilnost – kot se je izkazalo, je to prava naloga za FUSO eCanter 7C18e.

V koledarskem letu 2024 je glavno letališče BER uporabljalo 25,5 milijona potnikov. To omogoča približno 20.000 zaposlenih, vključno s približno 2.000 neposrednimi zaposlenimi družbe Flughafengesellschaft Berlin Brandenburg, skrajšano FBB. »To je primerljivo s številom prebivalcev srednje velikega mesta, ki ga obiskuje še več kot dva ducata milijonov potnikov,« z zavestnim nasmehom opisuje Artur Heldt, vodja odlaganja odpadkov pri FBB. Poleg tega pa še: Kjer so ljudje, tam so odpadki. “Imenujemo jih odpadki, kar je uradni pojem v zakonu o krožnem gospodarstvu. Kajti pri nas na BER so pred končnim odstranjevanjem vedno nove pobude za preprečevanje na vseh področjih, ločevanje po vrsti in intenzivno recikliranje,« poudarja.

Pogled na bilance kaže, da je sektor ravnanja z odpadki v navedenem obdobju obdelal skoraj 3300 ton odpadkov, razvrščenih v 39 vrst, imenovanih frakcije. Glede na te številke je nemotena, prilagodljiva, hitra, učinkovita in učinkovita notranja logistika nujna. Dejstvo, da od maja 2024 deluje izključno na elektriko, je v skladu s trajnostno strategijo letališča. »Elektromobilnosti smo se že navadili zaradi skupnega vozila za zaposlene, zato sem si v okviru nakupa novega človeka mislil, da mora to iti tudi z električnim tovornjakom,« se spominja Artur Heldt.

Elektromobilnost je kot nalašč za zahteve letališča

Ena stvar je bila jasna: dizelsko vozilo ne bi smelo postati, saj na kratkih razdaljah niso obremenjena in zato zahtevajo preveč vzdrževanja. Po podrobni analizi so bili določeni ključni podatki: 7,5-tonski tovornjak, doseg najmanj 70 dnevnih kilometrov, furgon z 1-tonsko nakladalno ploščadjo, najmanj 2 toni nosilnosti plus približno 25 kubičnih metrov tovorne prostornine za najrazličnejše posode. »Moram priznati, da FUSO pri iskanju sprva sploh ni bil na zaslonu,« pove strokovnjak za odpadke, »vendar sem v primerjavi z drugimi ponudniki ugotovil, da sem lahko eCanter zaradi številnih možnosti konfiguracije natančno prilagodil našim potrebam. To je preprosto popolno.« Vozilo eCanter 7C18e je zdaj že leto in pol na letališču, je prestalo vse letne čase in deluje brezhibno.

V primerjavi z drugimi ponudniki sem ugotovil, da sem lahko eCanter zaradi številnih možnosti konfiguracije prilagodil natanko našim potrebam. To je preprosto popolno.
Artur Heldt, vodja oddelka za ravnanje z odpadki pri FBB

FUSO eCanter s paketom akumulatorjev M se je izkazal za najboljšo izbiro

Pri tem je delo zahtevno, saj odlaganje odpadkov v BER poteka 365 dni v letu, v dvoizmenskem delovanju od šestih do 22. ure zjutraj. Vključno s prazniki. Vozilo eCanter odpelje s kmetije za gospodarjenje z odpadki s praznimi zabojniki in jih na označenih zbirnih mestih za odpadke zamenja za polne zabojnike. Za to v povprečju prevozi 70 kilometrov na dan. “60 odstotkov voženj se ponavlja dnevno. K temu se prišteje 40 odstotkov naročil, pri katerih nam oddelek ali področje naroči dodatno odstranjevanje odpadkov,« pravi Artur Heldt.

Nastanejo predvsem standardne frakcije. papir, karton, steklo, plastična embalaža in preostali odpadki. Sem spadajo tudi ostanki hrane iz restavracij in menz, biološko razgradljivi odpadki, pa tudi stvari, kot so drobilniki dokumentov iz pisarn, odpadki, nevarni odpadki in še veliko več. Na primer razpršila ali baterije in drugo, katerega potovanje se konča že pri kontroli ročne prtljage. Na seznamu so tudi posebni zabojniki z nevarnimi odpadki, kot so staro olje ali zbrani ostanki čiščenja letalskih turbin, posebna povpraševanja pa pogosto prihajajo iz carine. “Če so zaplembili nekaj, česar ne smete uvesti, eksotične rastline, semena, živalske izdelke, nato pa jih odnesemo neposredno v ustrezen zunanji obrat za odstranjevanje odpadkov v berlinski okolici,« pojasnjuje Artur Heldt in dodaja: »Zato smo za eCanter izbrali paket akumulatorjev M z dvema akumulatorjema in dosegom do 140 kilometrov., čeprav bi nam paket S teoretično zadostoval. Toda tako imamo vedno rezervo za takšne primere in jih moramo pri vsakodnevnem delovanju polniti le vsaka dva dneva.”

Vožnja po BER je posebna, toda eCanter vam olajša

Medtem ko je eCanter očitno točno pravi električni tovornjak za delo pri gospodarjenju z odpadki na BER, delo kot voznik tukaj prav tako prinaša nekaj posebnih zahtev. Vozilo eCanter namreč ne vozi le do zbirnih mest za odpadke na javno dostopni kopenski strani, temveč tudi do tistih na tako imenovani zračni strani za varnostno kontrolo. Vsak zaposleni, ki ima tam dostop, potrebuje popolno varnostno odobritev. To preverjanje zanesljivosti izvaja agencija za varnost v letalstvu in združuje osebne informacije različnih organov, kot so policija, ustavna zaščita in zvezno kriminalistično uradno uradno osebje. Kdor se z vozilom vozi po oskrbovalnih cestah na prizorišču, potrebuje tudi posebno vozniško dovoljenje za letališče s teoretičnim in praktičnim poukom ter izpitom. Mimogrede, na predelu je seveda svetloba.

Gordon Bergerhoff prinaša dovoljenje, posebno vozniško dovoljenje in mehko stopalo na pedalu za plin. Berlinec je od leta 2019 zaposlen pri upravi za gospodarsko gospodarstvo, pred tem pa je 16 let delal za veliko lokalno podjetje za odstranjevanje odpadkov. Voznik v vozilu eCanter sicer malo pogreša močno brnenje svojega takratnega motorja V8, vendar se ne more pritoževati nad dinamičnim odzivom tovornjaka na električni pogon. Tudi če ga ne more vedno izkoristiti, glejte Omejitev hitrosti pred vozilom. Prehod na elektriko mu ni veliko težko. “To sem kot Artur poznal že iz voznega parka in se mi zdi, da je eCanter kot računalnik. Počakati je treba, da se sistem zažene. Če si to zapomniš, vse to ni čarovniško delo. Vožnja z njim je tako preprosta kot z osebnim vozilom. Okreten in kompakten,« pravi Gordon Bergerhoff in dodaja: »Za načrtovano uporabo na letališču sta elektromobilnost in eCanter zelo primerna.«

BER si v prihodnosti prizadeva za CO2-nevtralno delovanje letališč

Elektromobilnost je le del ambicioznih trajnostnih ciljev letalskega podjetja. Sabine Deckwerth, tiskovna predstavnica FBB, pri tem jasno poudarja: “Cilj nam je do leta 2030 zmanjšati emisije v našem neposrednem vplivnem območju za vsaj 65 odstotkov v primerjavi z letom 2010. Najkasneje do leta 2045 želimo doseči CO2-nevtralno delovanje letališča. To je v skladu s cilji zvezne vlade in cilji delovne skupnosti nemških prometnih letališč. FBB ima dva vodja trajnostnega razvoja, ki sta odgovorna za te teme in jih skupaj s strokovnimi področji razvijata naprej.”

Ukrepi vključujejo na primer lastne fotovoltaične naprave na primernih stavbah in površinah ali predelavo na varčno LED-osvetlitev v terminalih. Celo osvetlitev, ki je na tisoče  različnih luči za napeljavo pilotov, je zdaj najsodobnejša LED-tehnologija. To je prihranilo že več kot milijon kilovatnih ur električne energije na leto. Do konca leta 2024 je BER v primerjavi z omenjenim primerjalnim letom zmanjšal emisije CO2, ki so v njegovem območju odgovornosti, že za skoraj 50 odstotkov.

Naš cilj je do leta 2030 zmanjšati emisije v našem neposrednem vplivnem območju za vsaj 65 odstotkov v primerjavi z letom 2010. Najpozneje do leta 2045 želimo doseči CO2-nevtralno delovanje letališča.
Sabine Deckwerth, tiskovna predstavnica FBB

Elektromobilnost je neločljivo povezana s strategijo trajnostnega razvoja GVO

Pomembno pa je, da je FBB pristojen »samo« za infrastrukturo. Govorite o vseh zgradbah in tehničnih napravah terminalov, prizorišču ter vzletno-pristajalnih stezah. »Nenehno zmanjšujemo izpuste CO2, ki jih povzročamo sami, in tiste, ki nastanejo zaradi kupljene energije,« pojasnjuje Sabine Deckwerth, hkrati pa poudarja, »da je trajnostnost letal, njihovih pogonov in goriv naloga posamezne letalske družbe. Kljub temu imamo kot FBB vedno pregled nad celoto in na primer ponudnikom storitev kopenskega prometa, ki obravnavajo letala, omogočamo uporabo vedno več vozil na električni pogon, tako da povsod vnaprej namestimo polnilne točke.« Trenutno je to samo na področju zračne varnosti 127, vključno s hiperpolnilniki za velike naprave v polnilnem središču, ki ga je po potrebi mogoče dodatno razširiti. V vsakem primeru želi podjetje FBB dodatno razširiti tudi svojo lastno elektromobilnost – nakup drugega enakega vozila eCanter za upravljanje objektov je že v načrtovanju.